honda Crf250r

Kampklar og mer konkurransedyktig

CRF250R kommer med store oppdateringer. 250-klassen har aldri sett en sykkel som dette.


Det blir flust av nye høydepunkter for CRF250R foran neste sesong. Da kommer nemlig denne tøffingen med omfattende oppdateringer. Den populære sykkelen får ny motor, bedre chassis, og el-start.
Vi tør påstå at 250-klassen har aldri sett en sykkel som dette. Honda har oppgradert nesten alt for å gi deg mer kraft, intens akselerasjon og bedre håndtering og du får en vinner av en sykkel som holder deg foran kompiser og konkurrenter i løypa.

 

Mer toppkraft, full kontroll

Den nye DOHC-motoren er sannsynligvis det største høydepunktet blant oppdateringene. Lenge har de det vært satset på raskere akselerasjon, og Honda følger dette aktivt opp. Boring og slaglengde er sett over og justert, modellen er gitt en ny veivaksel og alle innvendige deler er finslipt.

Og fortsatt kan en amatør MX-entusiast – så vel som en proffkjører – ha stor glede av utnytte dens fulle potensial.

 

se video

 

Bedre effekt og el-start som standard

Dette betyr i praksis 9 prosent mer toppkraft og effekt. Nye CRF250R blir 3 prosent raskere over de første 10 meterne, og 3,6 prosent raskere fram til 30 meter.

Motoren har også fått elektrisk start som standard. Dette medfører en vektøkning, men kun på én kilo. Motoren har dessuten valgfri mapping som lar føreren velge kjøremodus basert på kjørestil, terreng og vær.

Nytt chassis og titantank

Også chassiset har fått omfattende endringer, og har samme ramme og fjæring som storebror CRF450R. Akselavstanden er krympet 3 millimeter og den nye fjæringen foran er en stålfjæret 49mm Showa USD.

Den nye rammen er 340 gram lettere enn på den forrige modellen, og Honda har gjort vektbesparelseri form av lettere clutchkorg, litium-ion batteri og bensintank av titan.

 

nye crf250r kommer i desember