2018 Africa Twin - to uslåelige legender.

Finnes det noen bedre måte å feire 30 år med Africa Twin, enn med den tøffeste, høyeste og mest avanserte utgaven noensinne? Møte den nye Honda CRF1000L Africa Twin Adventure Sports, med større rekkevidde og bedre komfort. I 2018 kommer Honda med ikke mindre enn to nye utgaver av denne uslåelige legenden.

 

"Vi har brukt standardutgaven CRF1000L som utgangspunkt og lagt til alt langdistansekjøreren trenger for å få mest mulig ut av hvilket som helst eventyr".

Kenji Morita, Large Project Leader for the
2018 Honda Africa Twin Adventure Sports

 

På ensomme, endeløse veier. Trange pass, gruslagte stier eller skogsveier over stokk og stein. Det spiller ingen rolle. I setet på en Africa Twin Adventure Sports er du kongen, i time etter time. Med en rekkevidde på imponerende 500 kilometer er dette en sykkel som er komfortabel, også for lange eventyr.

 

Det er ikke mange sykler som kan måle seg med Africa Twin når det kommer til lengre og krevende turer. CRF1000L Africa Twin har en fortid som få kan måle seg med, og den er tro mot sine røtter: I 1986 debuterte den legendariske NXR750 i Rally Dakar, og drømmen om å vinne det mest krevende terrengløpet for motorsykler i verden, ble til virkelighet.

Bensintanken er av et helt eget kaliber. Den er hele 28% større enn bensintanken på den originale Africa Twin.

Vill og vakker.

– 2018 CRF1000 Africa Twin Adventure Sports –

 

Adventure Sports er enda heftigere enn sine forgjengere. Eventyrlystne motorsyklister har massevis å glede seg over på denne jubileumsmodellen. På lange turer er sitteposisjonen og kjørestillingen ekstremt viktig. Derfor sitter du enda mer oppreist i sadelen på en Honda Africa Twin Adventure Sports. Og både kåper og vindskjerm beskytter deg enda bedre mot vind og vær.

 

Jubilemusmodellen er spesielt utviklet for offroad-innsats over lange strekninger. Blant annet rommer tanken 5,4 liter mer og har dermed en rekkevidde på utrolige 500 kilometer. Du kan altså ta det helt med ro om det er lenge til neste bensinstasjon.

Mye eventyr for penga.

– 2018 CRF1000 Africa Twin –

 

I 2018 blir CRF1000L Africa Twin enda råere. Elektronisk gassregulering, et eksosrør som forbedrer reaksjonene i det midtre turtallsområdet, litiumionebatteri som gjør sykkelen 2,3 kilo lettere og en negativ LCD-skjerm som hele tiden holder øye med Rally Dakar-maskinens mange krumspring.

Den legendariske eventyrmaskinen er leken, lettkjørt og eventyrlysten. 2018 CRF1000L er spekket med nye finesser som gjør at Africa Twin appellerer til både jorda rundt-entusiasten og hverdagspendleren.

Antispinnsystemet Honda Selectable Torque Control (HSTC) er oppgradert og gir sju ulike kontrollnivåer som tilpasser elektronikken til underlaget, og gjør det mulig for føreren å slå av ABS-systemet på bakhjulet. Den tosylindrede 998 cm3 motoren har i også blitt tilpasset for å gi bedre respons i mellomregisteret, i tillegg til at eksosanlegget har blitt forbedret for bedre ytelse og en enda råere lyd.

Boltre deg i massevis av spennende og fargetilpasset originaltilbehør

 

Se nærmere på det spesialtilpassede utstyret til både fører og passasjer. Honda byr på både bagasjevesker, varmehåndtak, vindavviser til kåpe og kåpeglass, høy vindskjerm, LED-ekstralys, sentralstøtte og mye, mye mer.

Se alle detaljer og originalt tilbehør til Africa Twin >

 

HSTC

Honda Selectable Torque Control tilbyr syv forskjellige kontrollnivåer som tilpasser elektronikken til underlaget. Du har full kontroll fra det kompakte digitale dashbordet.

 

CRF1000L 2018 Africa Twin er en motorsykkel som skårer full pott på eventyrlighetsskalaen. Surf på sanddynene, utforsk fjellene eller få smaken av asfalt. På en Africa Twin takler du alt slags terreng.

 

2018 Africa Twin er utstyrt med noe av den mest raffinerte og rå teknologien Honda har utviklet siden lanseringen av den første Africa Twin i 1989.

 

DCT-versjonene tar deg helt til topps. Selv når du gir bånn gass, merker du nesten ikke at du skifter gir.

 

Velger du en fullt DCT-utstyrt Africa Twin, kan du enkelt velge offroad-funksjonalitet ved hjelp av G-bryteren som er plassert på høyre side av instrumentpanelet.

Prikken over i-en er en ny funksjon i DCT-systemet som registrererer hellinger, slik at girvekslingsmønsteret tilpasses etter hellingen og sikrer optimal kontroll. Krappe svinger og bratte veier som tar deg helt til toppen av fjellet – alt funker. Overraskende parkour-lignende strekninger … Africa Twin trekker som en traktor. Det store forhjulet graver seg gjennom sand og søle, og det formfullendte bakhjulet sørger alltid for at du har full kontroll over den halvt tonns tunge maskinen.

Norge på langs med Africa Twin

I 2017 fulgte vi over 40 Africa Twin-kjørere fra Oslo til Nordkapp. En tur hvor eventyrlystne motorsyklister fra hele verden fikk oppleve Norge på sitt beste! Svingete veier, gruslagte stier og skiftende værforhold skal ikke undervurderes. Men med DCT, G-Mode og en rekke andre innovative funksjoner, gjengen på Africa Twin utfordringen på strak arm.

Se mer fra Adventure Roads: Nordkapp 2017 >

8 dager, 97 timer og 3570 km. Tidenes eventyr til Nordkapp!

 

SE VIDEO

utforsk africa twin 2018