
- Høydepunkter
-
- 998 cm3 Parallel Twin-motor med 95 hk og et moment på 98 Nm
- Justerbar ABS og multimodus HSTC for optimal kontroll både på og utenfor veien
- Dual Clutch Transmission (DCT)
- Hondas justerbare antispinnsystem (HSTC)
- LED-lys foran og bak
- Justerbart sete
- Beskrivelse
-
I 2018 blir CRF1000L Africa Twin DCT 2018 enda råere med elektronisk gassregulering og et eksosrør som forbedrer reaksjonene i det midtre turtallsområdet, litiumionebatteri som gjør sykkelen 2,3 kilo lettere og en negativ LCD-skjerm som hele tiden holder øye med Rally Dakar-maskinens mange krumspring.
CRF1000L DCT 2018 Africa Twin er en motorsykkel som skårer full pott på eventyrlighetsskalaen. Surf på sanddynene, utforsk fjellene eller få smaken av asfalt. På en Africa Twin takler du alt slags terreng.
Potent allroundsykkel
Africa Twin er tro mot sine Rally Dakar-røtter og sykkelen er ingeniørkunst i en klasse for seg. Den potente og kraftfulle 998 kubikk Parallell Twin–motoren er designet for å prestere både offroad, på veien, på langturer og til hverdagsbruk – så vel som på alt i mellom – slik det kreves av en stor allroundsykkel.Motorsykkelen er spekket med finesser som justerbar ABS og multimodus HSTC for optimal kontroll både på og utenfor veien. Honda Selectable Torque Control (HSTC) tilbyr tre forskjellige kontrollnivåer som tilpasser elektronikken til underlaget på landeveiene, og gjør det mulig for føreren å slå av ABS-systemet på bakhjulet.
Leken, lettkjørt og vanedannende
998 kubikk Parallel Twin-motoren med Hondas eksklusive 4-takts Unicam®- konfigurasjon er så tilfredsstillende at den er vanedannende. Til tross for den kompakte innpakningen leverer motoren masse kraft og mengder av dreiemoment og gjør Honda Africa Twin leken og lettkjørt i terrenget.Med glimrende bakkeklaring (250 mm), en lett og robust ramme og en tøff vindskjerm, er alle ingredienser for en ekte eventyrsykkel på plass.
Mye eventyr for penga
Bensintanken på 18,8 liter og motorens eksepsjonelle drivstoffeffektivitet gjør at du kommer deg inntil 400 kilometer på én tank.På tilbehørsfronten kan du velge blant et bredt sortiment av spesialtilpasset originaltilbehør og fargetilpasset utstyr til både fører og passasjer. Du finner masse spennende tilbehør som bagasjevesker, varmehåndtak, vindavviser til kåpe og kåpeglass, høy vindskjerm, dimbare lykter og sentralstøtte.
Optimal balanse
Africa Twin kommer enten med en 6-trinns manuell girkasse eller en ny DCT-girkasse med valgfri onroad- eller offroad-modus. På CRF1000L Africa Twin er DCT (Dual Clutch Transmission) fullt utstyrt for å operere i Adventure-segmentet, og du kan enkelt velge offroadfunksjonalitet ved hjelp av en G-bryter plassert på høyre side av instrumentpanelet.Et trykk på G-bryteren forbedrer veigrepet og maskinstyringen og skåner clutchen når du skifter gir, noe som er spesielt viktig når du ferdes i terrenget. DCT sørger for at girskiftene under akselerasjon ikke lar deg miste verken kraft eller fart.
Automatgirmodus har to innstillinger der du velger mellom sportsmodus (S) eller langturkjøring (D). D-modus tilbyr den beste balansen mellom drivstofføkonomi og komfortabel cruising. S-modusen er oppdatert og kommer nå med ekstra nivåer for sportsprestasjoner, med tre forskjellige skiftmønstre å velge mellom: S1, S2 og S3.
Prikken over i-en er en ny funksjon i DCT–systemet som registrerer hellinger, slik at girvekslingsmønsteret tilpasses etter hellingen og sikrer optimal kontroll.
En tøff vinner
I 1986 debuterte forgjengeren NXR750 i Rally Dakar, og drømmen om å vinne det mest krevende terrengløpet for motorsykler i verden ble til virkelighet – fire år på rad! CRF1000L DCT 2018 Africa Twin er tro mot disse røttene: Her møtes Hondas lidenskap for tøff konkurransekjøring med filosofien om hele tiden å utvikle seg videre. De doble frontlyktene følger den originale Africa Twin-signaturen. Når de tennes, vekkes minnene om de seiersrike maskinene fra Rally Dakar.Så. Hvor vil du dra? Hva vil du gjøre? spørsmålet er ikke hvor langt din nye Africa Twin vil gå, men hvor langt du er villig til å ta den.
- Spesifikasjon
-
Kubikk 998,00 Effekt (HK) 95,00 Girkasse Automat/DCT Sittehøyde 870,00 Førerkortklasse A CO2 g/km 109,00 Forbruk l/mil 0,47 - Dokumentasjon
-
se video
en hel verden venter der ute
Se detaljer





honda adventure
mer adventure
honda dual clutch transmission
det beste fra to verdener
interessert i denne?
-
Honda
Felgdekor R334
kr 591 -
Honda
Høy sal R148L Rally
kr 6 366 -
Honda
Skliplate
kr 1 180 -
Honda
Dekorbøylesett
kr 5 490 -
Honda
Africa twin telt
kr 3 433 -
Honda
Touring pack DCT
kr 46 073 -
Honda
Alarm Averto
kr 4 434 -
Honda
Låsemekanisme toppboks
kr 796 -
Honda
Rammebeskyttelse hvit
kr 770 -
Honda
Vindskjerm sotet
kr 1 508 -
Honda
Monteringssett for tåkelys
kr 2 413 -
Honda
Monteringssett for varmeholker
kr 1 028 -
Honda
Magnetbryter for alarm
kr 344 -
Honda
Deluxe passasjerfothvilere
kr 1 002 -
Honda
Quick shifter
kr 6 996 -
Honda
Øvre vindavviser
kr 703 -
Honda
LED-tåkelys front
kr 3 178 -
Honda
Dekorbøyle og skliplate sett
kr 10 730 -
Honda
Innervesker for sidevesker
kr 1 080 -
Honda
Låsesylinder
kr 231 -
Honda
Felgdekor R305C Tricolor
kr 591 -
Honda
Lav sal R148L Rally
kr 2 003 -
Honda
Venstre varmehåndtak
kr 1 365 -
Honda
Høy sal NH-1L
kr 3 499 -
Honda
Honda trillebag
kr 2 071 -
Honda
DIVERSE VINTAGE KLÆR
kr 232 -
Honda
Ryggstøtte for 35 liters toppboks
kr 1 014 -
Honda
Innerveske for toppboks
kr 608 -
Honda
Rammebeskyttelse sort
kr 770 -
Honda
Monteringsett for låsesylinder
kr 121 -
Honda
Høy sal PB-A04L Tricolor
kr 3 499 -
Honda
Hovedstøtte
kr 2 153 -
Honda
Felgdekor NHA30M
kr 591 -
Honda
DCT-fotpedalsett
kr 4 585 -
Honda
Bagasjebærer
kr 664 -
Honda
Top boks
kr 2 208 -
Honda
Touring vindskjerm
kr 1 508 -
Honda
Varmeholker
kr 2 679 -
Honda
Monteringskitt for alarm
kr 2 172 -
Honda
Lav sal NH-1L Standard
kr 2 003 -
Honda
Vindavviser kit
kr 636 -
Honda
Nedre vindavviser
kr 884 -
Honda
Lav sal PB-A04L Tricolor
kr 2 003 -
Honda
12 volts uttak
kr 222 -
Honda
Veskesett
kr 6 685 -
Honda
Tankveske
kr 905