Honda

VFR800F

Heftige VFR800F 2017 ble nylig enda heftigere med flere nye oppgraderinger.


Art.nr. VFR800FH

    kr 167 942

    Prisen er eksklusiv frakt- og klargjøringskostnader

    Finansiering fra kr 2 222,00/md. (60 md.)
    Finansieringspris kr 192 099,70.
    Se detaljer
    Høydepunkter
    • Standard med 2 kanals ABS og Traction Control System (TCS)
    • Standard med varmeholker og selvkansellerende blinklys
    • V4-motor med patentert ventilstyring (VTEC) og forbedret effekt ved lave turtall
    • Sømløs ventilstyring ved overgang fra lave til høye turtall gir en merkbar lineær kraftlevering over hele registeret
    • Aluminium Pro Arm-svingarm, aluminiumsramme med motor som bærende element
    • Ypperlig aerodynamikk for optimale høyfartsegenskaper
    • Rikholdig tilbehørsprogram fra Honda Genuine Parts
    • Honda Ignition Security System (HISS), Hondas patenterte startsperre
    • LED-lykter foran og bak
    Beskrivelse

    Detaljer

    Smelter selv hardbarkede biker-hjerter
    I denne sykkelen får du også sporty detaljer og komfortable funksjoner som justerbar setehøyde, Hondas Traction Control System, ABS, varmehåndtak og Hondas nye intelligente, automatiske blinklys. Ingen andre steder har V4-motoren hørt mer hjemme enn i den legendariske VFR800F-serien. Dette er en skikkelig allsidig motorsykkel som har smeltet selv de mest hardbarkede biker-hjerter siden den ble introdusert i 1986.

    Den er også 10 kilo lettere enn den forrige modellen og har ny programmering av motoren for å gi bedre dreiemoment i lavt- og mellomregisteret.

    Kraftpakke av en motor
    V4-konfigurasjonen er spesiell for Honda, går hele 40 år tilbake i tid og er en kompleks, men kompakt enhet som gir en helt unik kraftlevering og motorfølelse. V-motorer har lange tradisjoner hos Honda: Hondas RC213V MotoGP maskin bruker en V5, flaggskip som VFR1200F og VFR1200X har V4, det samme har CTX1300 og Pan European. Motortypen er en kraftpakke som er tett integrert i Hondas DNA.

    VFR800F er den ideelle sykkelen for V4 - en motorsykkel som helt fra begynnelsen har kombinert det beste fra sport og touring. Den trives godt med passasjer og bagasje. VFR-eiere er svært lojale mot sykkelen og det antas at det fortsatt finnes over 75 000 VFR i daglig bruk i Europa.

    Utholdenhet og karisma
    To faktorer var viktige for Honda under utviklingen av den nye Honda VFR800F: Bevare og videreutvikle de essensielle VFR kvalitetene som har inspirert så mange, og  oppdatere den nye modellen med moderne teknologi og egenskaper.  Singel eksos har erstattet den doble under setet, i tillegg er det flere andre vektbesparende detaljer.  Et gjenkjennelig og aggressivt design, som har gjort VFR´en slankere og smidigere.

    VFR800F er like beryktet for sin utholdenhet som for sin karisma. Er du klar for en prøvetur?

    Spesifikasjon
    Kubikk 782,00
    Effekt (HK) 106,00
    Girkasse Manuell
    Sittehøyde 789,00
    Førerkortklasse A

    Annet

    ABS Ja
    Bremser framme 2 Skiver
    Bremser bak 1 Skive
    Dekk framme 120/70-17
    Dekk bak 180/55-17

    Motortype

    Effekt (HK) 106/10250
    Motortype V4
    Moment 75,1/8500

    Girkasse

    Kraftoverføring Kjede
    Antall gir 6

    Mål/vekt

    Bensintank 21,5 liter
    Lengde 2134 mm
    Kjøreklar vekt 242 kg
    Bredde 745 mm
    Dokumentasjon

    VFR800f 

    HILS PÅ HONDAS EVENTYRLIGE HJERTESMELTER

    Ingen andre steder har V4-motoren hørt mer hjemme enn i den legendariske VFR800F-serien. Dette er en skikkelig allsidig motorsykkel som har smeltet selv de mest hardbarkede biker-hjerter siden den ble introdusert i 1986.

    se video

    VFR800F er like beryktet for sin utholdenhet som for sin karisma. 

    prøvekjøre denne?