Honda

GL1800 Gold Wing Tour 2019

Hondas flaggskip og den ultimate touringsykkelen – spekket med avansert utstyr.


Art.nr. GL1800K

    kr 447 990

    Vrakpantavgift på kr. 500,- tilkommer

    Prisen er eksklusiv frakt- og klargjøringskostnader

    Finansiering fra kr 5 732,00/mnd. (60 mnd.)
    Finansieringspris kr 500 716,50.
    Se detaljer
    Høydepunkter
    • Førerposisjonen er flyttet forover for å skape en mer kompakt motorsykkel; det nye fremre hjulopphenget bidrar til at også motoren flyttes forover i konstruksjonen
    • Hjulopphenget er en løsning med doble lenkearmer og enkeldemper som gjør styringen enklere og kjøreopplevelsen mer komfortabel, siden friksjonen i gaffelbeinet ikke lenger er noen faktor
    • Kraftig forbedret komfort, varmeregulering og ventilasjon
    • Vindskjermens høyde og vinkel kan justeres elektrisk
    • Cruise Control som fungerer smidig via den elektriske gassreguleringen (TBW)
    • 7-tommers TFT-skjerm for navigasjon og lydinformasjon og tilgang til fire kjøremoduser (TOUR, SPORT, ECON og RAIN) som justerer tractioncontrol, fjæring og bremsekraft
    • Infotainmentløsningen Apple CarPlay for Iphone-brukere, i tillegg til vanlige Bluetooth-funksjoner
    • Full LED-belysning og blinklys som slås av automatisk
    • Smart Key-systemet gir smidig start og tilgang til bagasjerommene
    Beskrivelse

    I 2018 bestemte ingeniørteamet som sitter med nøkkelen til Gold Wings fremtid seg for å bryte radikalt med det som egentlig kun skulle være en tradisjonell oppdatering.

    GL1800 Gold Wing ble splitter ny tvers igjennom. Den har fremdeles den karakteristisk, sekssylindret boksermotor som leverer et skred av dreiemoment og effekt, og den er fortsatt Hondas flaggskipmodell i touring-segmentet, smekkfull av funksjoner som med plass nok til at to personer kan kjøre med stil.

     

    Gold Wing-opplevelsen
    Den forrige modellens store kåpe var utformet for å skape en lomme av stillestående luft bak den. Den nye metoden går ut på å kanalisere luftstrømmen rundt føreren og passasjeren, noe som gir en behagelig og kjølende bris. Den reduserte aerodynamiske motstanden bidrar også til å redusere drivstofforbruket.

    Borte er også den store vindskjermen, som nå er skiftet ut med en mindre og elektrisk justert skjerm, som kontrolleres fra venstre styrehalvdel. Det gir en optimal vindbeskyttelse (med føreren og passasjeren nærmere skjermen enn tidligere), og samtidig en følelse av plass og frihet når det trengs. Vindskjermens vinkel og høydejustering er trinnløs. Som tilvalg finnes det en større vindskjerm, justerbart vindbeskyttelse for armene og overkroppen og fastmontert vind- og værbeskyttelse for bena og føttene.

    Fører og passasjer sitter atskilt i setene, omtrent som på den gamle modellen. Føreren kan nyte kjøringen, mens passasjeren kan lene seg tilbake og nyte turen. Formen på førersetet er komfortabel og støttende, samtidig som den åpner for å skifte kjørestilling – for å nyte Gold Wing-opplevelsen i fulle drag og enklere kunne sette føttene i bakken.

     

    Lar nysgjerrigheten lede vei
    Hondas utviklere drives av nysgjerrighet og en motivasjon om å gjøre Hondas motorsykler stadig sikrere og mer miljøvennlige. Et eksempel på det er at Gold Wing fortsatt er den første og eneste motorsykkelen med kollisjonspute – et resultat av 15-års iherdig forskningsinnsats på bedre sikkerhet for motorsyklister. Og det å utvikle teknologier som tar vare på miljøet er noe utviklerne perfeksjonerer hele tiden. Hondas miljøvennlige innovasjoner bidrar til å gjøre vår tid her på jorden, helst i motorsykkelsetet, til en bedre opplevelse.

    Gold Wing kan utstyres med Hondas automatiske DCT-kasse med sju trinn, revers- og krabbekjøringsfunksjon (GL1800 Gold Wing Tour DCT).

    Selv om den har en skarpere design, er hele 40 kilo lettere og langt smidigere, er Gold Wing fortsatt en motorsykkel for vaskekte motorsyklister. Gold Wing Tour veier 379 kilo som standard, og Gold Wing Tour DCT 383 kilo.

    Modellen kommer i basisversjonen GL1800 Gold Wing samt i de mer utstyrte versjonene GL1800 Gold Wing Tour og GL1800 Gold Wing Tour DCT.

    Livet er rett og slett for kort til ikke å oppleve det fra setet på en Honda GL1800 Gold Wing.

    Spesifikasjon
    Kubikk 1833,00
    Effekt (HK) 126,50
    Girkasse Manuell
    Sittehøyde 745,00
    Førerkortklasse A
    CO2 g/km 128,00
    Forbruk l/mil 0,56

    Motortype

    Boring 73 mm
    Antall sylindre 6
    Effekt (HK) 126,5 hk 5500 o/min
    Motortype Væskekjølt 4-takts, 24-ventilers SOHC flat-6
    Slaglengde 73 mm
    Moment 170 Nm 4500 o/min

    Girkasse

    Kraftoverføring Kardang
    Antall gir 6

    Mål/vekt

    Bensintank 21,1 Liter
    Bakkeklaring 130 mm
    Høyde 1430 mm
    Lengde 2575 mm
    Kjøreklar vekt 379 kg
    Hjulavstand 1695 mm
    Bredde 925 mm

    Annet

    ABS Elektronisk kombinerte ABS system
    Bremser framme 320 mm dobbel skive
    Bremser bak 316 mm enkel skive
    Demping framme Doble lenkearmer og enkeldemper
    Demping bak Pro-Link
    Dekk framme 130/70-R18
    Dekk bak 200/55-R16
    Dokumentasjon

    verdens mest berømte luksus-tourer entrer en ny æra

    se video

    interessert i denne

    honda

    originalt tilbehør

    Velg mellom tilbehør innen beskyttelse, komfort og lastekapasitet. Alt er designet spesielt til sykkelen, i matchende farge og som passer perfekt.
    Originalt tilbehør