nyheter 2018: IT's showtime

GL1800 GOLD WING
Verdens mest berømte luksuscruiser innleder en ny æra

I 2018 kommer Gold Wing i tre komplett redesignede versjoner: GL1800 Gold Wing, GL1800 Gold Wing Tour og GL1800 Gold Wing Tour DCT. Komforten er kraftig forbedret med varmeregulering og ventilasjon, vindskjermens høyde og vinkel kan justeres elektrisk og cruise controllen fungerer smidig via den elektriske gassreguleringen (TBW). Nå kommer dessuten luksuscruiseren som standard med 7-tommers TFT-skjerm for navigasjon og lydinformasjon og tilgang til fire kjørenivåer (TOUR, SPORT, ECON og RAIN), som justerer antispinn, fjæring og bremsekraft. Les mer >

 

CRF1000L AFRICA TWIN ADVENTURE SPORTS
Hondas mest avanserte og allsidige sykkel noensinne

Adventure Sports er enda heftigere enn sine Africa Twin-forgjengere. Den er spesielt utviklet for offroad-innsats over lange strekninger. En enda større tank på hele 24,2 liter sikrer en utrolig rekkevidde på 500 km, kjørestillingen er enda høyere og bakkeklaringen enda større. Sykkelen kan dessuten skilte med varmeholker, forlenget kåpe, lengre fjæringsvei, Throttle By Wire med tre kjørenivåer, forbedret antispinn med Honda Selectable Torque Control (HSTC) og 95 rå hestekrefter. Les mer >

 

CB1000R NEO SPORTS CAFÉ
En av markedets råeste kåpeløse sykler vender tilbake

CB1000R gjenoppstår i ny minimalistisk drakt i 2018. Sammen med CB300R og CB125R er CB1000R én av tre nakne sykler i det elegante konseptet Neo Sports Café, som Honda presenterte på Tokyo Motor Show i 2017. Motoren er firesylindret og leverer et raust dreiemoment i en klasse for seg. Andre godbiter er Throttle by Wire, tre kjørenivåer og elektronisk gasshåndtak, motorbrems med antispinnsystemet Honda Selectable Torque Control ¬og Quickshifter. CB1000R er dessuten lettere enn forgjengeren. Les mer >

 

CB125R
En heftig start på mc-livet

Er det første gang du kjøper sykkel, eller er du ute etter en lett, naken og helt rå sykkel som ser ut som en tungvekter? Én tur på splitter nye CB125R, og du er solgt. Dette er den ultimate lettvekteren for deg som er ung og glad i fart og spenning; en lett maskin som får deg på kroken og bare blir starten på endeløst heftige opplevelser i sykkelsetet. Les mer >

 

SUPER CUB
Hondas største salgssuksess gjennom tidene

I seksti år har denne rimelige og pålitelige lille modellen blitt produsert og solgt til folk over hele verden. Supe Cub er et stykke MC-historie i seg selv og har utviklet seg til å bli en real klassiker som ikke minst har lagt grunnlaget for resten av Hondas MC-sortiment. Nå er den her igjen – med sin særpregede og stilige retro look, gjennomført med moderne detaljer som ABS-skivebremser på både forhjul og bakhjul, analogt dashbord med LCD-skjerm og LED-lykter hele veien.
Kommer til Norge i juni/juli.

 

MONKEY 125 CONCEPT
En gøyal minimotorsykkel gjør comeback

Den klassiske minimotorsykkelen Honda Monkey ble opprinnelig designet for Hondas egen motortemapark i 1961. Seks år senere ble den vesle motorsykkelen ombygget og godkjent for vei og har gjennom årene blitt plagiert gang på gang. Nå kan denne morosaken skilte med både opp-ned-gaffel, ABS-skivebremser på både forhjul og bakhjul, digitalt LCD-display, kromdetaljer og en sterk 125-kubikk motor. Kommer til Norge i juni/juli.

 

oppdateringer 2018

nc750x: En gatesmart slåsskjempe

 NC750X har ligget på topp 10-listen over Europas mest solgte sykler siden den kom på markedet i 2012. Dette er sykkelen som er designet for å gi deg bedre selvtillit i salen. Og i 2018 får du den med Hondas egenutviklede antispinnsystem HSTC som standard. Verken krappe svinger eller glatte veier kan stoppe deg nå.

X-ADV: Oppdatering av verdens første motorsykkel-SUV

Denne usedvanlige sykkelen er en kombinasjon av scooter og adventure i en pendlervennlig innpakning. Den har lang fjæringsvei, herdet chassis, høytliggende lyddemper, trådeikefelger, håndtaksbeskyttere og rally-inspirert instrumentering. I 2018 oppgraderes den med tretrinns antispinn og en G-bryter som gir deg full kontroll når du kjører på grus, hentet fra den legendariske 1000-kubikken Africa Twin.

NC750S: Like leken, enda sikrere

 NC750S har siden lanseringen i 2012 tiltrukket seg bikere i alle aldre, sikkert fordi den kombinerer kjøreglede og brukervennlighet med både et tiltalende utseende og gunstig pris. Og i 2018 får du denne driftssikre tohjulingen med Hondas egenutviklede antispinnsystem HSTC som standard. Her snakker vi lettkjørt kvalitet!

CB300R: Nybegynnersykkelen som er stor og liten på samme tid

I 2018 slipper Honda en stilig og strippet versjon av denne kåpeløse og sportslige sykkelen for yngre førere som vil ta steget opp fra en 125 kubikk. Med sitt elegante designtema «Neo Sports Café», som den deler med CB1000R og CB125R, er modellen et nytt og friskt innslag i sin klasse. Her får du en 286 kubikk væskekjølt motor, sekstrinns girkasse og et nytt og lettere stålrør-chassis som gir en perfekt stivhetsbalanse med utmerket respons. De raffinerte detaljene er mange.