Honda

CRF450L 2019

Nye CRF450L 2019 er noe så unikt som en landeveisenduro – fullt registrerbar og tillatt for gatebruk!


Art.nr. CRF450L

    kr 125 965

    Vrakpantavgift på kr. 500,- tilkommer

    Prisen er eksklusiv frakt- og klargjøringskostnader

    Finansiering fra kr 1 738,00/mnd. (60 mnd.)
    Finansieringspris kr 148 367,75.
    Se detaljer
    Høydepunkter
    • Tretrinns HRC Launch Control
    • Renthal Fatbar-styre med fire styrenivåer
    • Elektrisk start
    • Sekstrinns girkasse
    • Litiumionebatteri
    • Elektrisk vifte
    • 8,5 liters titantank
    • LED-lys
    • 449 kubikk Unicam-motor
    • IRC GP-dekk
    Beskrivelse

    CRF450L er sykkelen du har ventet på! For ingenting slår kombinasjonen av sprek motor og lav vekt.

    Når Honda nå lanserer en ny enduromodell basert på crosseren CRF450R, er den uslåelige komboen på plass. Dualsport-maskinen DRF450L gir Hondas CRF-familie et helt nytt perspektiv i 2019.

    Dualsport – vei og bane
    CRF450L er en vaskekte bane-til-bane-maskin som ingen andre dualsport-sykler kan sammenligne seg med. CRF450L har katalysator og kan registreres for kjøring på vei. Det betyr at du kan kjøre den overalt hvor det er tillatt å kjøre motorsykkel – i nasjonalparker, på landeveiene og på offentlige steder. Du trenger ikke lenger å trekke sykkelen din opp på en trailer eller tilhenger hver gang du vil lufte den. Det blir også enklere å fylle tanken på denne enduroen.

    Chassiset til CRF450L er lettvekt, og motoren er designet for å sparke skikkelig fra seg gjennom hele turtallsregisteret. Den landeveistilpasset Honda-enduroen er basert på de kraftig oppdaterte 450-kubikks cross- og enduromaskinene fra 2017. CRF450R og enduroversjonen RX fikk da lettere svingarm og kortere akselavstand. Også avstanden fra bakhjulet til svingarmfestet ble kortere, blant annet for å redusere hjulspinn.

    Et landeveistilpasset råskinn
    CRF450L har en kraftig 449 kubikk Unicam-motor, CRF-chassis, en helt rå fjæring og el-starter. Frem til nå har du måttet velge mellom to verdener, mellom ytelse og pålitelighet. Det er det slutt på nå. Nå gir Honda deg det beste fra begge verdenene. Og «best» er et ord du kommer til å høre ofte når du snakker med folk om denne sykkelen. Her er forklaringen:

    Luftgaffelen er utgått, og isteden ivaretar en vanlig 49-millimeters gaffel fra Showa dempingen foran. Bakdemperen er montert lengre nede i rammen, for et lavere tyngdepunkt. Dette, i kombinasjon med en elleve prosent sterkere motor med nytt stempel, ny topp, høyere kompresjon og forbedret innsug, skulle gjøre motorsykkelen både smidigere og raskere. CRF450L kommer dessuten med sidestøtte og større tank. Tyngre bevegelig masse i veivkonstruksjonen skal gi bedre bunndrag enn hos crosseren. Et nytt stempel med tre ringer, en ikke like tettsteget sekstrinnskasse, og ikke like tungjobbet clutch er andre landeveistilpasninger.

    Radiatoren har også fått en elektrisk vifte. Generelt lavere trimmingsgrad skal gi lengre serviceintervall. De doble lyddemperne har blitt en singelkonstruksjon, og sykkelen kommer med speil og LED-lys.

    Synes du det er vanskelig å se forskjell på våre MX-sykler og nye CRF450L? Du er unnskyldt. L-modellen stammer jo fra MX-syklene – det smidige karosseriet gjør det enkelt å holde seg i bevegelse – og den grafiske designen ser ikke bare kul ut, den tåler også det meste.

    Spesifikasjon
    Kubikk 449,00
    Effekt (HK) 25,00
    Girkasse Manuell
    Sittehøyde 940,00
    Førerkortklasse A2
    CO2 g/km 96,00
    Forbruk l/mil 0,42

    Motortype

    Boring 96 mm
    Effekt (HK) 25 HK
    Motortype Liquid-cooled 4-stroke single cylinder uni-cam
    Slaglengde 62,1 mm
    Moment 32 Nm
    Antall sylindre 1

    Girkasse

    Antall gir 6

    Mål/vekt

    Bensintank 7,6 Liter
    Bakkeklaring 315 mm
    Høyde 1260 mm
    Lengde 2280 mm
    Kjøreklar vekt 130,8 Kg
    Hjulavstand 1500 mm
    Bredde 825 mm

    Annet

    ABS Ja
    Bremser framme Single Disk
    Bremser bak Single Disk
    Demping framme 49mm Showa steel-sprung USD fork
    Demping bak Showa monoshock using Honda Pro-Link system
    Dekk framme 80/100-21
    Dekk bak 120/80-18
    Dokumentasjon

     

    dualsport

    vei og sti

    se video

    Fullt registrerbar og tillatt for gatebruk

    crf450l

    prøvekjøre denne?

    honda adventure

    Robuste, trygge, lekne og allsidige sykler.

    honda

    originalt tilbehør

    Velg mellom tilbehør innen beskyttelse, komfort og lastekapasitet. Alt er designet spesielt til sykkelen, i matchende farge og som passer perfekt.