Honda

CBR500R 2019

Restylet og Fireblade-inspirert


Art.nr. CBR500RAK

    kr 84 387

    Vrakpantavgift på kr. 500,- tilkommer

    Prisen er eksklusiv frakt- og klargjøringskostnader

    Finansiering fra kr 1 223,00/mnd. (60 mnd.)
    Finansieringspris kr 102 915,45.
    Se detaljer
    Høydepunkter
    • LCD-instrumenter med girindikator
    • Nytt bakhjulsoppheng
    • Assist and Slipper-clutch
    • Stor tank med en ny type lokk hentet fra racing-syklene, gjør det enklere å fylle tanken
    • Gaflene er utstyrt med en ny type justering av forspenningen
    • Helkåpe i aggressiv styling
    • LED-lys i nytt design og forbedret vindavvisning
    • Justerbart bremsegrep som kan behovtilpasses
    • Tosylindret motor med bensininnsprøytning gir 48 Hk (35 kW)
    • 41 mm teleskopgaffel foran, Pro-Link Monoshock bakdemper, 17-tommers aluminiumsfelger
    Beskrivelse

    Supersportsykkelen CBR500R er blitt totalt restylet i 2019. Den har blitt mer sporty, smalere og kvassere – tydelig inspirert av Hondas flaggskip i supersport-klassen, CBR1000RR Fireblade.

    CBR500R 2019 er sykkelen for alle som vil ha en moderne, frekk og lett sportsmaskin. Like gøyal å cruise rundt med på landeveien i helgene som den er å pendle med til og fra jobb.

    Mer av det samme, bare med det lille ekstra
    CBR500R har alltid vært en rask, økonomisk, rimelig og morsom sykkel. Dette har ikke forandret seg i 2019. Du får enda mer av det samme – pluss noe ekstra. Motoren akselerer raskere og lyden er grommere. Denne sporty mellomklassemodellen passer både for dem som nettopp har tatt lappen, og for mer erfarne MC-kjørere.

    Manges favoritt
    CBR500Rs design har synlige likhetstrekk med storebror CBR1000RR, Hondas flaggskip i supersport-klassen. Siden 2013 har maskinen blitt brukt i European Junior Cup, og Honda CBR500R har alltid vært kjent for sin kombinasjon av livlig ytelse og sportsstyling. Den har blitt populær både blant kjørere som tar steget opp fra mindre sykler, samt blant mer erfarne kjørere på jakt etter en allsidig sportssykkel.

    Den ivrige tosylindrede motoren minner om arkitekturen til motoren i kraftverket CBR1000RR. Gjennom endring av ventil-timingen har motorens effekt og dreiemoment økt med 4% i mellomregisteret. Den nye lyddemperen med to utganger, gir CBR500R en grommere og mer sporty lyd, mens Assist and Slipper-clutchen gjør det enklere å gire opp og ned.

    En trio som slår fra seg
    Hondas mellomvekttrio består av streetbiken CB500F, sportssykkelen CBR500R og eventyrmodellen CB500X. Alle tre syklene kan kjøres med A2-førerkort og kommer i 2019 med enda råere spesifikasjoner og et enda mer ærlig og utpreget design.

    Spesifikasjon
    Kubikk 471,00
    Effekt (HK) 47,60
    Girkasse Manuell
    Sittehøyde 785,00
    Førerkortklasse A2
    Forbruk l/mil 0,34

    Motortype

    Boring 67 mm
    Antall sylindre 2
    Effekt (HK) 47,6 hk 8600o/min
    Motortype Væskekjølt, paralell twin
    Slaglengde 66,8 mm
    Moment 43 Nm 6500 o/min

    Girkasse

    Antall gir 6

    Mål/vekt

    Bensintank 16,7 Liter
    Bakkeklaring 130 mm
    Høyde 1145 mm
    Lengde 2080 mm
    Kjøreklar vekt 192 kg
    Hjulavstand 1410 mm
    Bredde 755 mm

    Annet

    ABS Ja
    Bremser framme Single wavy disk, 320mm, 2 piston caliper
    Bremser bak Single wavy disk, 240mm, 1 piston caliper
    Demping framme Conventional telescopic front forks, 41mm, pre-load adjustable
    Demping bak Prolink mono with 5-stage preload adjuster, steel square pipe swingarm
    Dekk framme 120/70ZR – 17M/C
    Dekk bak 160/60ZR – 17M/C
    Hjul framme 17 x MT3.5
    Hjul bak 17 x MT4.5
    Dokumentasjon
    Tilbehør

    se video

    honda

    originalt tilbehør

    Velg mellom tilbehør innen beskyttelse, komfort og lastekapasitet. Alt er designet spesielt til sykkelen, i matchende farge og som passer perfekt.

    interessert i denne?